Неділя, 21.01.2018, 17:13
Вітаю Вас Гість | RSS

ЗШ №2 м.Світловодська

ЗШ І-ІІІ ст. №2 з 15.06.2017р. оголошує набір до 10 класу із профілем «Українська філологія»
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 69
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психолог

                         27 жовтня 2015 року в школі №2 м. Світловодська відбувся психолого-педагогічний семінар «Патріотичне виховання починається з мене». Психолог школи Богомазюк Н.М. виступила з інформаційним повідомленням щодо усвідомлення кожним педагогом своєї приналежності до української землі, до українського народу, готовності примножувати багатства своєї Батьківщини, оберігати її честь і славу та навіть при необхідності віддати своє життя за її свободу та незалежність. Потім були  розглянуті  методи організації патріотичного виховання учнів у школі, організована  дискусія «Що може вплинути на виховання патріотизму в учнів?», проведені ігри «Українці-патріоти», «Най-най», «Народна пісня». Загалом семінар був оповитий атмосферою   українського колориту, дав поштовх  педагогам  до нових ідей щодо патріотичного виховання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                              ЗШ   I-III ступенів №2

 

 

 

 

 

Педагогічний семінар

На тему: Патріотичне виховання починається з мене.

 

 

 

 

                                                                                                                                  Підготувала і провела

                                                                                               шкільний психолог

                                                                                                 Богомазюк Н.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                Світловодськ  2015

 

 

 

 Патріотичне виховання починається з мене.

                                                     Патріотичне виховання - це сфера духовного життя,

 яка проникає в усе, що пізнає,робить,до чого прагне,

що любить і ненавидить людина, яка формується.

В.О. Сухомлинський

"Любов до Батьківщини починається

із захоплення красою того,

що бачить перед собою дитина,

чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі".

В.О.Сухомлинський

 Виховання дітей – дуже відповідальна справа. Перед педагогами постає багато складних і водночас важливих завдань. Як виростити гармонійну особистість, на які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як підтримати допитливість учнів і зробити процес виховання цікавим і бажаним? Як зберегти і примножити доброту, людяність, любов до рідної землі, повагу до держави та людей? Для вирішення цих проблем необхідно підходити творчо і змістовно.

В.О.Сухомлинський  наголошував, що громадське бачення світу – це жива плоть і кров моральності. Педагог вважав, що без усвідомлення величної ідеї Батьківщини людина не може бачити часточку своєї рідної Вітчизни у рідному селі , у рідному місті, вона не відчуває гарячої потреби щось зробити для звеличення України. Сухомлинський створював умови для розвитку, формування активної громадянської позиції кожного вихованця.

Громадське начало - основна ланка морального виховання говорив В.Сухомлинський. У практичній роботі з морального виховання вбачається насамперед формування ідейної серцевини особистості – громадянських поглядів, переконань, почуттів, поведінки, вчинків, єдності слова і діла.

 Виховання незалежної і гармонійної особистості, справжніх патріотів нашої Батьківщини – найголовніше завдання освітян. Потрібно бути цікавим для своїх вихованців, але й не забувати, що виховання – це не розвага, а процес утворення моральної і духовної основи людини. Сьогодні як ніколи постає питання про національне-патріотичне виховання підростаючого покоління.

 

      2015/2016 н. р. є особливим з точки зору ведення виховної роботи з цього питання: діти гинули на Майдані, були поранені у збройних сутичках на Сході України, через соціально-політичну кризу втратили батьків. У контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічним працівникам доцільно переглянути практику виховної роботи та захисту прав дітей у навчальному закладі.

Діти мають безпосередній зв'язок з тим, що відбувається в країні: їхні батьки мобілізовані й застосовують зброю, працюють волонтерами, беруть участь у громадських акціях та ін. Тому психолого-педагогічні працівники мають бути готовими до непростих запитань від учнів, на які важливо дати компетентні й водночас коректні відповіді. Варто надавати дітям чіткі й зрозумілі пояснення, не давати нездійсненних обіцянок, а головне утримуватися від коментарів, спрямованих на підривання національної безпеки чи руйнацію національної єдності в державі. Натомість потрібно розповідати учням, що держава і громадянське суспільство роблять усе можливе для відновлення миру та порядку в країні, відбиття зовнішньої агресії проти України, що лише в національній єдності та національній гідності наша сила й незламність.

Педагоги і психологи навчальних закладів повинні залишатися спокійними і виваженими, за необхідності заспокоювати дітей, створювати психологічно комфортну атмосферу в закладах освіти і допомагати учням адекватно ставитися до подій. Педагогам необхідно бути завжди готовими до діалогу зі своїми учнями. Постійний контакт з учителями та друзями допоможе учням відновити відчуття безпеки й захищеності. У такі часи відданість, співчуття та комунікативні навички вчителя стають особливо важливими.

Мети патріотичного виховання можна досягти шляхом реалізації  таких виховних завдань:

- Утвердження в почуттях особистостей патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України;

- Виховання поваги до Конституції України, законів України, державної символіки;

- Підвищення престижу військової служби як виду державної служби;

- Визнання і забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;

- Усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її відповідальністю;

- Формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації.

                             Патріотизм – (грец. patris– батьківщина) – любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу.

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності – віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства. Сучасне виховання базується на системі цінностей, які через культуру, традиції, філософію, релігію вказують на вектор виховних зусиль, формують виховний ідеал. Існують інші цінності життя,які пов’язані з вихованням справжнього громадянина: вірність, піклування про дітей, піклування про батьків і старших у сім’ї, взаємодопомога і любов до батьків, культура праці, дотримання народних звичаїв і традицій, пам'ять про предків, гостинність.

З метою організації патріотичного виховання учнівської молоді в умовах загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів рекомендовано:

- проводити різноманітні заходи:

лекції, бесіди («Я – громадянин-патріот незалежної держави України», «Пам’яті вдячні нащадки», «Моя рідна Україна», «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн», «Наша Вітчизна – Україна», «Державна символіка Батьківщини», «Твої права і обов’язки», «Патріотизм – нагальна потреба України», «Моя земля – земля моїх предків», «Україно, матінко моя», «Символи України», «І синє небо, і жовте колосся», «Народні символи» тощо);

семінари, «круглі столи», конференції («У пам’яті світ урятований», «Утверджувати ідеали культури миру – служити миру», «Люблю я свій народ – ціную його звичаї»);

уроки пам’яті («Їх славні імена в літописі Другої світової війни», «Зростаємо громадянами-патріотами землі, що Україною зветься».

години спілкування («Народний спротив окупації українських земель: історія та уроки», «Я – громадянин і патріот держави», «Я – українець!», «Можна все на світі вибирати сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!»);

заняття під час проведення «Дня цивільної оборони» з ознайомлення з основними зразками техніки й озброєння Збройних Сил України, набуття початкових навичок користування ними, підвищення фізичної загартованості в інтересах підготовки до захисту Вітчизни; відпрацювання практичних дій учнів, вихованців і працівників навчальних закладів щодо захисту свого життя та здоров’я в умовах виникнення надзвичайних ситуацій, проведення тренувальної організованої евакуації;

екскурсії до музеїв військових частин, установ, підприємств, вищих навчальних закладів, зустрічі з ветеранами війни, праці та військової служби, походи місцями бойової слави, пошукову роботу, участь у роботі клубів і гуртків патріотичного спрямування;

Доречним також буде проведення інформаційної хвилинки «Тиждень моєї України». Рекомендуємо захід проводити щопонеділка за 15 хвилин до початку першого уроку.

Давайте з вами пригадаємо, що впливало на наш патріотизм у наші дитячі роки.

(дискусія)  висновки записати на дошці.

Гра «Українці-патріоти».Завдання: знайти і з’єднати частини прислів’їв, пояснити їхнє значення.

Земля там найкраща,

там і рай.

Де рідний край – 

на своєму корені росте.

Кожна травичка

і в жмені мила.

Рідна земля

як своя сторона.

Людина без вітчизни,

де вродився ти!

Нема в світі кращої,

як соловей без пісні.

 

Гра «Проспівати  народну пісню»:

Цвіте терен……..

Ой у Вишневому Саду там Соловейко щебетав….

Ти ж мене підманула…..

 Горіла сосна…..

 Ой, мій милий вареничків хоче……

Гра «Най-най…».Зараз ми дізнаємось про найбільше, найширше, найглибше, найнезвичайніше, чим багатий наш рідний край.              Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  • ·Найбільше місто України (Київ).
  • ·Найбільша річка України (Дніпро).
  • ·Найглибше озеро (Світязь на Волині).
  • ·Найбільше озеро (Ялпуг в Одеській області).
  • ·Найбільше море, що омиває Україну (Чорне).
  • ·Найвища гора (Говерла в Карпатах).
  • ·Найстаріше дерево (1300-річний дуб у Рівненській області).
  • ·Найвище дерево (модрина заввишки 54 м в м. Рахові на Закарпатті).
  • ·Найбільша тварина (зубр, маса якого перевищує 1 т, живе в Карпатах).
  • ·Чемпіони з боксу (брати Кличко).
  • ·Чемпіон зі стрибків із жердиною (С. Бубка)
  • ·Найбільший літак («Мрія», АН-255)

Підсумок.

 Розмову про Україну та про її величність можна вести без кінця-краю, бо така багата і щедра наша земля, така славна її історія. Хочу, щоб кожен з вас запам'ятав те, про що ми сьогодні говорили. Любімо свою землю, випрошуймо у Всевишнього ласки і допомоги, вивчаймо, знаймо і поважаймо її символи, не даймо нікому її скривдити.

Вірш:

На білому світі є різні країни, Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна, А ми її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть..

Та тільки одну батьківщину Ми маємо…

її Україною звуть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Block title
- ”Національна
Block title
«гаряча лінія» - ”Національна
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz